thuiszorgdossier SEL Waasland

OPGELET! Wijziging in administratie thuiszorgdossier

18/01/2017 - 12:15

Vanaf 1 oktober 2016 werd er een wijziging doorgevoerd in de administratie voor het thuiszorgdossier. Voor de identificatiefiche is vanaf dan enkel de handtekening van de zorgbemiddelaar nodig. De gegevens van de huisarts dienen nog steeds volledig ingevuld te worden, de handtekening is niet meer nodig.

De handtekening van de zorgbemiddelaar is vanaf 1 oktober 2016 de enige handtekening die nog nodig is voor de identificatiefiche van het thuiszorgdossier (TZD). De handtekening van de huisarts is niet langer een voorwaarde, uiteraard dienen wel zijn gegevens ingevuld te worden.

Voor de rest blijven alle andere voorwaarden gelden. We zetten ze voor u nog even op een rijtje.

  • Voor een zwaar zorgbehoevende patiënt of complexe zorgsituatie
  • Minimaal 3 zorg- of hulpverleners betrokken
  • Patiënt en betrokken hulpverleners zijn akkoord met het TZD

Administratieve voorwaarden:

  • De identificatiefiche wordt binnen de maand na de startdatum aan SEL Waasland bezorgd
  • De gegevens van de patiënt en alle betrokken hulpverleners worden volledig ingevuld
  • Ingevulde Weckx-score (of verantwoording) voor de zorgbehoevendheid
  • Bij wijziging zorgbemiddelaar of stopzetting: bericht aan SEL Waasland binnen de maand
  • Jaarlijks indienen van een score voor het dossier
    • Kan via dit formulier
    • Het formulier met overzicht van alle scores kan doorheen het hele jaar ingestuurd worden (bv. ook tijdens de administratief kalmere zomermaanden)

Maar informatie kan u terugvinden op de pagina van het thuiszorgdossier of in het document met alle (administratieve) voorwaarden.